The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Tenta, ledighet och kultur

Publicerad 2007-12-14 21:35:31 i Allmänt

Idag avslutade jag den första kursen i röntgenteknik och strålningsfysik med att skriva en tenta på rubbet. Hur det gick tar vi en annan gång, bäst att inte spekulera. Men nu det fina: Eftersom jag redan förra terminen läste den kursen som kommer nu så får jag istället ledigt de kommande fem veckorna, yeah. Ledigt, men utan inkomst. CSN vill ju helst inte betala om man inte pluggar, märkligt. Men det ska bli skönt. Ledighet, julfirande, nyår och lite jobb.
Ikväll, dagen till ära, passade jag på att bejaka min kulturella sida och gå på bio. American Gangster blev det. Faktiskt en riktigt bra film som verkligen hade allt man kunde önska. Bygger på den sanna historien om Frank Lucas som heroinsmugglare i 70-talets Harlem. Lysande skådespeleri och väl genomarbetade 157 minuter.

Imorn ska jag jobba, likaså på söndag. Spännande. Men sen är jag ledig! Om jag inte jobbar vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela