The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Uncle Swede wants me

Publicerad 2007-12-11 19:18:03 i Allmänt

Fick reklam från försvaret idag. Eller ingen egentlig reklam, det var tidningen Insats och Försvar som damp ner i brevlådan idag. Nu var det ju tre år sedan jag muckade från lumpen och ungefär lika länge sedan som jag sist fick denna tidning. Men nu fick jag visst, adresserat och allt, ett specialnummer med information om Nordic Battle Group. Fullkomligt bisarrt. Vart tog alliansfriheten vägen? Inom en radie på 600 mil från Bryssel ska denna grupp kunna sättas in med 10 dagars varsel. Jag avundas dem inte. Undrar om de styrandes inställning ändras när soldater kommer hem i svarta säckar igen.

image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela