The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Inkompetenta studenter?

Publicerad 2008-05-25 14:10:43 i Allmänt

Inatt kom jag och Hannah hem till Campus igen efter en mycket trevlig 50-årsfest på Hagadal. Trodde nästan att jag hade kört fel i mörkret och hamnat på Växjös soptipp eller något, för det var ungefär så Campus såg ut efter gårdagens "grisfest". Enorma mängder av ölburkar, engångsgrillar, toapapper, servetter, plastglas, solstolar och plastpåsar låg utspridda över Tufvanängen, patetiskt. Vad är det för fel på människor? Mitt på Tufvanängen står en container med syftet att kunna slänga just skräp, och några meter därifrån står den vanliga sopstationen... Att somliga studenter sen har mage att klaga över att hyrorna är så höga blir ju bara komiskt i sammanhanget. Klart som f*n hyresvärden passar på att ta ut skyhöga hyror när hyresvärden också får stå för städningen på Campus.

image31

Är övertygad om att en riktig grisfest, med helt vanliga grisar, hade sett mycket trevligare ut efteråt.

Kommentarer

Postat av: Viktor

Publicerad 2008-05-26 16:08:16

Det är tyvärr ett fenomen som inte går att se som en isolerad campusgrej. Det blir bedrövligt snuskigt väldigt lätt, det enda jag förstår man lämnar kvar är väll grillen i så fall. Såg en brinnande soptunna förra året :)

Postat av: Alvaro

Publicerad 2008-05-26 21:04:18

Brinnande soptunna, haha. Chicagos gangsterkvarter och Campus har något gemensamt då.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela