The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Konstituerande fullmäktige

Publicerad 2008-05-16 16:17:49 i Allmänt

Nu var det ett tag sen jag skrev här, jag vet, men det beror helt och hållet på den monstruösa tentan som ligger en vecka frammåt i tiden. Den, samt alla inlämningsuppgifter som ska in, har tagit upp ungefär 98% av min tankeförmåga, och då blir bloggen av förklarliga skäl bortprioriterad. Ser ändå att jag har ett antal besökare varje dag, så håll ut, snart kommer det mer att läsa :-)

Men några ord kan jag i alla fall skriva ner.
Igår var det konstituerande fullmäktigemöte för Studentkåren i Växjö, ett långt, spännande och dramatiskt möte som slutade på 5 1/2 timmar till slut. Detta var mitt tredje "konstFUM" så jag påbörjar med andra ord mitt tredje år i fullmäktige. En kul uppgift som jag önskar att fler hade ställt upp på, men det senaste resultatet i kårvalet visar att engagemanget vid Växjö Universitet bara kan bli bättre.

Hur som helst. Igår valde vi ett nytt presidium, en ordförande och två vice ordförande. Den sittande ordföranden som kandiderat för ytterligare ett år fick istället lämna plats åt Sofia Amhliden som mer eller mindre på sittande möte bestämde sig för att ställa upp. Hon får sällskap av Aina Hantoft och Hanna Jansson som vice ordförande. Ett mycket bra val av presidium tycker jag. Sedan valdes tio styrelseledamöter och vi var fyra VSF:are som kandiderade. Efter en spännande omröstning fick vi slutligen in en VSF:are genom lottning. Själv har jag suttit med två år i denna styrelse, men i år fick jag tyvärr inte tillräckligt många röster. Sånt är livet och jag önskar istället det nya presidiet och den nya styrelsen lycka till!

Nu tillbaka till radiologin...

Kommentarer

Postat av: Viktor

Publicerad 2008-05-21 09:58:17

Hm, har censuren nått Alvaros blogg....

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela