The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Vad är ett UFO?

Publicerad 2008-10-22 21:33:36 i Allmänt

Tröttsam läsning i Aftonbladet, och i de andra tidningarna också förresten. England har tydligen släppt ut en del av sitt sk. "UFO-arkiv" och då klämmer tidningarna ur sig den ena grodan efter den andra. Aftonbladet skriver bland annat om en viss Milton Torres som 1957 fick order om att flyga upp och skjuta ner ett oidentifierat flygande föremål, ett UFO med andra ord.

 

Artikeln avslutas med "Med åren har han dock blivit allt mer övertygad om att det var – ett UFO." Enligt tidningen har han med andra ord med åren blivit allt mer övertygad om att det var ett oidentifierat flygande föremål... men, var inte det ganska klart redan 1957, att det var just oidentifierat? Sitter det bara idioter på aftonbladets redaktion? Eller varför inte SvDs formulering "kan det ha varit ett UFO som piloterna såg över Kent 1991?", ja vad annars om man inte vet vad det var liksom... 

 

 

 

Klassiskt tefat med kopp, men kan det flyga?

 

Men visst kittlar det fantasin en aning när man läser om vissa av fallen samtidigt som man vet att myndigheter och diverse organisationer lagt ner mycket arbete på att förklara det och kommit fram till... nada.

 

AB, DN2, SvD

 

Andra bloggar om: , , , , , och andra

Kommentarer

Postat av: Oliver

Publicerad 2008-10-23 11:02:34

Ja det där är egentligen inget fel för det är inte helt ovanligt att förkortningar blir innebörden för någonting. Ännu mer irriterande är när nån kallar någon för UFO. "Vilket jävla ufo" Det är irriterande!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-28 21:22:50

Kommentar angående mitt eget senaste blogginlägg "Ystad".



Seriöst Alfonso ;)



Min mormor försörjde sig som bildkonstnär, min morbror är bildkonstnär och bildlärare, min mor är kunnig i ämnet, min storasyster är cirkusartist och min lillasyster får skivkontraktserbjudanden,



:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela