The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Dagens I-landsproblem

Publicerad 2009-04-11 16:11:34 i Allmänt

..presenteras av Tv4 och årets Robinsondeltagare. 

 

I Aftonbladet gråter de ut, stackarna från den välmående västvärlden som fick möjligheten att åka ut i djungeln och leka svält och katastrof. Frivilligt. Stackars människor. Nu säger några av deltagarna att de ska kräva ersättning(!) för alla myggbett och infektioner de drog på sig under tävlingarna. En stilla undran är bara: Vad hade de förväntat sig? Hade ingen av deltagarna sett programet innan och sett vad det hela går ut på? Ska man ut i bushen och leka är det väl bättre att man packar ner myggmedel istället för fem bikinis i olika färger. Jag vet inte, det kanske bara är jag. Jag kanske skulle passa på att kräva ersättning för de myggbett jag fick i lumpen, och det var inte ens frivilligt. 

 

Påsken flyter annars på i sakta mak. Det är skönt att vara ledig och samtidigt ligga i fas med pluggandet. Har förvisso en hyffsat jobbig uppgit som jag ska skriva om etik, men då bibblan är stängd under hela påsken så kan jag ändå inte få tag i den bok som hela arbetet utgår ifrån. Men det är ett antal veckor kvar så det är ingen panik. 

 

Om: , ,

Kommentarer

Postat av: sami

Publicerad 2009-04-19 20:37:13

robinson, hahahaah! storstads borna "ja i ska vara med" sen bara massa gnäll. såg programmet en gång, aldrig mer. :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela