The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Influensa is the shit

Publicerad 2009-02-03 14:24:12 i Allmänt

Då var man tillbaka i bloggandet igen då..

I helgen var jag i Stockholm med Hannah. Det huvudsakliga syftet med stockholmsresan var att jag skulle på anställningsintervju på Södersjukhuset klockan 12 på fredagen. Spännande värre med andra ord. För några veckor sedan skickade jag in en allmän arbetsansökan till röntgenavdelningen på SöS och bara någon dag senare fick jag som svar att de gärna ville träffa mig. Sagt och gjort, i fredags var jag där och intervjun flöt på bra med alla jobbiga frågor som hör en anställningsintervju till. Besked får jag i slutet på februari så det finns gott om tid för att fundera över saken samt söka andra jobb. Resten av stockholmshelgen flöt på bra med två biobesök (Gomorra och Valkyria), god mat och allmänt välmående... fram till söndagen.. På söndagen mådde jag mer eller mindre skit hela dagen. Tänkte att det bara var en förkylning eller något, men efter feberfrossan på tågresan hem och den 40 graders febern jag vaknade med på måndag morgon förstod jag att det var något mer än så. Jodå, gårdagen innehöll så gott som alla symtom som hör en influensa till, en riktig by-the-book-influensa med hög feber, grym huvudvärk, ont i hela kroppen osv. Idag är det dock lite bättre, kan kanske vara alvedonen som gör det, så jag får se hur jag mår ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela