The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Helg och teater i Växjö

Publicerad 2009-07-26 20:17:22 i Allmänt

Åkte till Växjö i helgen för att umgås med Hannah, familjen samt gå på teater där delar av familjen ännu en gång medverkade. Denna gång var pjäsen Anna och fransmannen som handlar om Anna Trolles liv och hennes möte med den franske översten Charles de Mornay. Teatern spelas i Bergqvara som var en av dåtidens mäktigaste platser under medeltiden. Tidigare har Linneateatern bland annat gjort Den unge Carl i Wexiö skola om Carl von Linnés liv, och precis som då var det otroligt proffsigt framfört enligt mig. Mycket kul att se, rekommenderas!

 

Om teatern: Smp

 

Samma dag var vi och åt på La Gondola där begreppet vegetariskt uppenbarligen var något helt nytt för personalen. Den förste kyparen som tog hand om oss gav oss ett stort "Va?" när vi undrade om de hade någon vegetarisk rätt, något vi inte hittade i menyn. Då stackarn inte riktigt visste vad han skulle säga mer gick han och hämtade en kollega som vi trode skulle vara lite mer allert inför sina gäster. Vi frågade igen och fick det lika uttömmande svaret "Va, vegetariskt?". Så nej, något vegetariskt hade de inte. Kändes märkligt då vi trots allt lever en bit in på 2000-talet nu. Efter många om och men lyckades de trots allt få fram lite wokade grönsaker och ris, fantastiskt. La Gondola rekommenderas inte.

 

Om , , ,

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-27 11:13:37

Jag har för mig att jag varnade dig för det stället? En restaurangf som tappar alkoholtillståndet är inte helt frisk. Ägarna dömdes väll för förskingring för ett tag sedan? Thairestaurangen är ju förvisso fortfarande väldigt "bra", men la gondola är alltså kass. Frågan är vad fan kommunen har med deras ekonomiska redovisning att göra? Verkar korkat.



http://www.sr.se/cgi-bin/kronoberg/nyheter/artikel.asp?Artikel=2114395



Jag har ingen aning om vem som driver det nu, men typ 2005 vet jag min mor och styvfar var och åt där och de kunde dricka till. Det var en god och vällagad planka. Jag och Sabina var där förra hösten tror jag det var. EN planksstek beställdes för 180 kronor och det var vedervärdigt dåligt tillagat. Jäkla trams att få dricka vatten till den också, fy fan.

Postat av: Avlo

Publicerad 2009-07-27 16:27:03

Jag skulle aldrig bojkotta en restaurang för att de förlorat sitt alkoholtillstånd då maten smakar lika bra utan. Däremot är dålig mat, service och allmänt korkad personal goda skäl enligt mig :)

Postat av: Hannah

Publicerad 2009-07-29 18:54:24

Jag tyckte det var bäst när de la fram två vegetariska alternativ för mej: "Du kan ju få ris eller nudlar vegetariskt" - stolpskott!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-01 22:06:21

Det gör verkligen någonting, även om man inte dricker ett jota. Det är en indikation på att saker är åt helvete fel ;) La Gondola var och tydligen är totalt värdelöst

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela