The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Helg i Barcelona

Publicerad 2009-05-26 17:52:57 i Resor

I söndags kom jag hem igen, efter att från i torsdags varit och hälsat på min gamle vän Daniel som numera bor i Barcelona. Det blev en kort visit, men en intensiv sådan då vi faktiskt hann med att göra en hel del. Men trevligt har det varit, mycket! Har tagit en hel del bilder och jag lägger upp en del av dem här.

 

 

Fiskstånd på Mercat de Sant Josep vid Las Ramblas

Utsikt från Columbusstatyn. På andra sidan bergen finns Frankrike

Politisk reklam. Texten lyder ungefär: "Kommer de att ta oss ur krisen samma som en gång startade den?" Liknande bilder finns på Berlusconi och andra välkända politiker.

Casa Batlló - rivningshus som istället renoverades av Antonio Gaudí. 

Casa Batlló

Casa Batlló från insidan

Casa Batlló

En cappuccino i skuggan av Sagrada Familia

Sagrada Familia, ett fantastiskt bygge som också designades av Gaudí. Han blev dock inte klar med bygget, inte på långa vägar, och idag säger man att det är ungefär 50% kvar. Det började byggas 1882...

Sagrada Familia, interiör. Gaudí inspirarades mycket av naturen och som ni säkert ser påminner pelarna mycket om träd.



Fasaden på Sagrada Familia är helt otrolig, omöjligt att fånga alla detaljer.


Parc Güell - ännu ett av Gaudís verk.


Parc Güell


Vad vore ett besök i Barcelona utan fotboll? Tyvärr blev det ingen match, men vi tittade förbi Camp Nou i alla fall.


Besöket i Barcelona avslutades med sangria och god middag hos Daniel och Montse.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-27 12:41:11

Riktigt najs, själv slet man ju med disk. MEN, jag fick reda på att en god vän till mig kommer häcka (läs studera) ett år´en bit utanför Madrid. I'll be back!

Postat av: Alvaro

Publicerad 2009-05-27 19:31:53

Gött, det får du inte missa!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-02 23:10:34

Jag ser fram emot när du ändrar rubtiken till syster Alvaro

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela