The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Akademisk högtid

Publicerad 2008-02-10 15:53:04 i Allmänt

Igår gick jag på något som säkert kan kallas för Växjös finaste fest, Växjö Universitets akademiska årshögtid, med professorsinstallationer och doktorspromoveringar. Nu undrar ni säkert vad jag gjorde på en fest som denna, för andra året i rad? Jo, liksom förra året fick jag genom studentkåren äran att vara studentrepresentat under högtiden. Jag och nio till gick, klädda i frack eller långklänning, med i processionståget och bar fanor eller i mitt fall universitetets spira. Högtidligt värre och traditionsenligt avslutades högtiden med bankett och festligheter på kvällen. Bilder kommer senare :-)

Idag fick jag också schemat för studieresan till Bryssel som jag ska göra tillsammans med folk från partiet, VSF och Ung Vänster i april. Ser verkligen fram emot detta, det ska bli riktigt intressant att se EU-parlamentet inifrån och hur saker och ting fungerar.

Andra bloggar om ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela