The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

The truth is out there...

Publicerad 2008-01-23 19:56:48 i Allmänt

...men knappast i form av små gröna varelser från mars va? Men lite komiskt var det ändå. Men det är ju så att man ser det man vill se, särskilt efter ivrigt letande. Kan man se jungfru maria i rostat bröd, så kan man säkert se något så klassiskt som en grön alien på mars. =)

Imorn påbörjar jag mina 20 veckors praktik på röntgenavdelningen på Ljungby lasarett. Ska bli grymt kul att göra något på riktigt, göra något praktiskt till skillnad från alla vårdteoretiker som man annars läser om. Kul ska det bli, men jag kommer tyvärr få säga hej då till det sociala livet ett tag framöver. Tyvärr är det inte så fint att man bara kan koncentrera sig på praktiken, självklart ska ett antal böcker läsas och ett antal uppgifter skrivas samtidigt. Man ska känna att man lever!

image7

Hoppas jag slipper ta en bild som denna. Fatta chocken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela