The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Datortomografi och hockey

Publicerad 2009-03-19 20:03:36 i Allmänt

Praktiken rullar på för fullt, det är av denna anledning som bloggen går på lågvarv för tillfället. Den stora nackdelen med praktiken är just det, hela ens normala liv och det sociala inräknat blir lidande för att man stiger upp snortidigt på morgonen, praktiserar för fullt på dagarna och sedan är helt slutkörd när man kommer hem igen på kvällen. Yeehaa. Tråkigt, men så är det. Idag slutförde jag i alla fall mina fyra veckors placering på datortomografen. Det har varit fyra grymt intressanta veckor och jag har lärt mig massor. Många olika patientgrupper i olika åldrar med flera olika åkommor, sjukdomar och problem. Datortomografin är intressant av just den anledningen, att man får se så mycket. Sista veckan innehöll dessutom en smått dramatisk händelse som också den var intressant och lärorik att få uppleva. 

 

 

 

En hjärna avbildad med datortomografi

 

Praktik hela veckan lång med andra ord. Igår bröt jag däremot mönstret och gick och såg på hockey tillsammans med Kalle och Lasse. Matchen för kvällen var Växjö Lakers mot Södertälje SK (SSK) i kvalet till elitserien. Vi stod i SSK:s miniatyrklack och såg en minst sagt intressant match. Matchen började lovande med ett dominerande SSK som också gjorde det första målet. I slutet på första och i så gott som hela andra perioden kollapsade SSK dock totalt. Vad som hände vet jag ej, men klart var att de slutade spela hockey. Växjö pressade på och var sedan i ledning med 2-1 i mitten på andra perioden. Helt rättvist, inget snack om saken. Men.. i slutet på andra hände något. Växjö blev plötsligt smittade av samma åkomma som SSK hade under 15 av andra periodens 20 minuter. Växjö slutade spela samtidigt som SSK kom på fötter igen och på 70 sekunder i slutet på andra perioden gjorde SSK hela tre mål. 2-4 i periodvilan med andra ord och ingen i publiken förstod riktigt vad som hade hänt. I tredje gör SSK sedan 2-5 och slutligen får Växjö in ännu ett mål och slutresultatet blev sedermera 3-5. Kul och händelserik match med andra ord.

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela