The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Mitt bidrag till miljön

Publicerad 2009-09-15 21:18:31 i Allmänt

..är den cykel jag köpte idag. Efter att ha gått runt i halva innerstan, fram och tillbaka mellan holmarna och tillhörande cykelaffärer så hittade jag slutligen en som föll mig i smaken. Det blev en svart Kona Dew Plus med aluminiumram och skivbromsar. Riktigt skön att cykla på. Så sen när jag flyttar från den personalbostad som jag har nu så ska jag förhoppningsvis bo inom cykelavstånd till jobbet. Köpte två ordentliga lås till den också så förhoppningsvis ska jag få behålla den ett tag. Min förra riktiga cykel blev stulen för ett antal år sedan, och av försäkringen fick jag ut ungefär 200:-. Bäst att inte få den stulen med andra ord.

 

 

Kona - Dew Plus

 

 

Tänkte förresten på det idag när jag var inne i stan, på hur många cyklister det finns i Stockholm egentligen. Har aldrig riktigt tänkt på saken innan, men idag såg jag hur stora klungor av kanske 15-20 cyklister kunde stå i korsningen och vänta på att åka över. Majoriteten av dem verkar dessutom använda hjälm, något som jag inte har sett på något annat ställe. Härligt.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-09-18 21:21:38

Bra där!

Yes, hjälm är nya innegrejen, även i Göteborg ;) Cyklar till bussen på morgonen och har en gul fin hjälm. Börjar dock bli rätt kallt om händerna nu på morgonen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela