The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Vinter och kallt, nu vet vi varför.

Publicerad 2010-01-16 16:35:35 i Allmänt

Jag har i min naiva enfald alltid trott att vintern och kylan på något underligt sätt hänger ihop med jordens rotation kring solen samt dess lutning då den snurrar kring sin egen axel. Alltså, att vår del av världen helt enkel lutar bort från solen under vintertid och på så sätt får färre soltimmar, mindre energi från solen och därför ett kallare klimat. Det trodde jag. Men, häromdan kunde jag läsa i DN att Pakistan Daily anklagar USA och Norge för att ha punkterat termosfären med hjälp av en högenergistråle och att detta skulle vara orsaken till de stora mängder snö och den stränga kylan som drabbat delar av världen.

 

DN: "Sajten beskriver hur en ”högenergistråle” ska ha sänts upp från en radarstation i Nordnorge och att den punkterat termosfären, den yttersta delen av jordens atmosfär, och anger detta som förklaring till den stränga kyla och stora mängder snö som brett ut sig i delar av världen. I artikeln hävdas att strålen är en del i ett forskningsprojekt, kallat High Frequency Active Auroral Research Programme (HAARP), som USA bedriver i samarbete med Norge.

Avfyrningen av strålen betecknas av Pakistan Daily som ett ”angrepp mot Guds himmel”."


Vad vet jag, men om jag inte missminner mig så är vinter och kyla ett årligt återkommande fenomen. Kan tycka att det finns vettigare saker, och allvarligare sådana, att anklaga USA för än att de intagit rollen som ond vädergud.

 

Lite smårolig artikel dock.

Kommentarer

Postat av: Mufflon

Publicerad 2010-01-25 21:59:21

Det där är ju helt fantastiskt! Som fiende till Gud så ställer jag mig till 100 % bakom iden att öppna eld mot honom med energivapen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela