The Life of Avlo

En röntgensjuksköterskas tankar om livet, universum och allting.

Rösta om, rösta rätt.

Publicerad 2008-12-11 12:00:13 i Allmänt

Irland ska hålla en ny folkomröstning, senast i oktober nästa år, om ett ratificerande av Lissabonfördraget. Sist det begav sig var i juni detta år då det irländska folket som bekant röstade Nej. Detta gillades inte av övriga EU-länder och nu ska alltså Irlands folk få ytterligare en chans att rösta rätt en gång för alla. Undrar om irländarna hade fått en chans till om de hade sagt Ja första gången... Gång på gång ser vi det vi alla innerst inne vet, att EU aldrig har varit och aldrig kommer bli ett demokratiprojekt. Acceptera irländarnas röst och kasta Lissabonfördraget i papperskorgen där det hör hemma.

 

SvD

 

Andra om: , ,

Kommentarer

Postat av: Tomas

Publicerad 2008-12-11 17:51:39

Ja, helt tokigt. Logiken är nog denna: eftersom så många länder inte får rösta om Lissabonfördraget överhuvudtaget, så väger vi upp genom att låta Irland rösta extra många gånger.



Jag åker för övrigt till Växjö för julsemester först den 19:e, så jag kommer inte att kunna närvara på Operation Röd Jul :(. Det hade annars varit mycket trevligt att få återse gamla vänner.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-13 12:45:08

Men jag tror att de snälla politikerna gör så här för att de flesta människor inte kan någonting. Jga tycker att politiker ska bestämma, helt enkelt för att jag och du och alla andra är för dumma ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Avlo

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela